wtorek, 23 kwietnia 2013

Tak kiedyś mieszkano - drewniana zabudowa.)


      Na moim terenie już coraz mniej jest budynków z minionej epoki. Wiedzie tu Szlak Drewnianej Zabudowy, ale drewnianych  budynków mieszkalnych jest  już jak na lekarstwo. Nawet te, które jeszcze nadają się do zamieszkania wymienione zostały na okazałe murowane, te budowane w socjalizmie, brzydkie bez duszy i te budowane obecnie ładne, a czasem aż do granic gustu wymyślne .
W trakcie niedzielnego wypadu spotkałam dwa z ze starych, drewnianych budynków. Pierwszy z nich jest jeszcze zamieszkały więc nie chciałam go bezczelnie obfotografowywać, a drugi już dawno powinien być wyburzony, ale z tym wyburzaniem różnie bywa.






10 komentarzy:

  1. Przypomniałaś mi,że mam takie zdjęcie z drewnianą wiejską chałupką, pokrytą strzechą. Przed chałupką siedzi malutki blondas. To mój tato... Twoje zdjęcia przywołują wspomnienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja takiego zdjęcia chałupy ze strzechą nie mam.
      Ale wakacje spędzałam u dziadów właśnie w takiej chałupie, gdzie dach robiło się z kiczorek, które były ze słomy - taką nazwę zapamiętałam.. Szkoda, że nie mam takiego zdjęcia i w ogóle zdjęć z tamtego domu.)

      Usuń
  2. Fajnie by było przygarnąć takie siedlisko w takim uroczym miejscu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Ja jestem miłośniczką drewnianych domów i takich siedlisk.)

      Usuń
  3. Patrząc na Twoje fotografię, też wspominam wakacje spędzane u cioci na wsi, w rodzinnym domu mojej mamy.To był piękny, beztroski czas!

    OdpowiedzUsuń
  4. Większość ludzi uważa się za mądrych i za nic ma doświadczenia przodków. I tak od wieków. W bogatych krajach na powrót doceniają drewno, a u nas w modzie beton i tworzywa sztuczne. Szkoda, że zamiast brać od innych to, co dobre, zawsze bierzemy głównie to, co złe. Zabytków, które mamy, podobno nie ma za co utrzymać, ale na odbudowę ich od zera, gdy już się całkiem zrujnują - są. Kraj Zulu Gula. Szkoda, że zabytki budownictwa odchodzą. Będzie tak jak z czołgami. Kraj, przez który front przechodził tylokrotnie, i który po wojnie usiany był wrakami, dziś ma jedne z uboższych zbiorów pojazdów pancernych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie tez przyszly na mysl wakacje....Ladne zdjecia i ciekawy objekt !
    Nostalgia zakrada sie w serce i cisza jakas...powiew wiatru czuje ...:)
    Serdecznosci wiele Natanno!

    OdpowiedzUsuń
  6. ma swój urok.
    zapraszam Cię w wolnej chwili na mojego bloga.
    pozdrawiam ciepło!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że odwiedziłaś mój blog. Mam nadziej, że zagościsz na nim.Dziękuję za zaproszenie do siebie, z którego oczywiście skorzystam.)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowo.