sobota, 24 sierpnia 2013

Dzisiaj zapiątkowo.)



      Nieżyjący kiedyś Pan Zalewski, ten od pogody, który bardzo kultywował naszą tradycję ogłosił ankietę na polską nazwę weekendu i między innymi padł "zapiątek".
Co o tym sądzicie?

     Wczoraj w malinach udało mi się złapać w obiektyw konika polnego, jednego z tych, które swym cykaniem
 umilały nam lipcowo sierpniowe ciepłe wieczory.  




 A tu zrobił mi kuku chowając się pod liść.




 

Udanego zapiątku życzę wszystkim, którzy do mnie zaglądną.




4 komentarze:

  1. "Zapiątek"-ta nazwa polska na sobotnio-niedzielny czas bardzo mi się podoba ,a po raz pierwszy o czymś takim słyszę.Na pewno warto kultywować polskie nazwy ,a ta jak najbardziej fajna. Postaram się rozpropagować to wśród tych, którzy myślą podobnie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj!
    Spodobała mi się nazwa "Zapiątek". Ja również pierwszy raz słyszę o tej nazwie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj, gdy wiele nazw jest angielskich, gdy nawet polscy piosenkarze wola śpiewać po angielsku dobrze szukać naszych swojskich nazw. Mnie się też ten zapiątek spodobał - tak swojsko brzmi.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowo.