sobota, 7 września 2013

Dynia w naszym ogrodzie.



       
          Dynia jest idealną rośliną do zakrywania mało ciekawych miejsc w ogrodzie. Jedna roślina potrafi się tak potężnie rozróść, że fantastycznie zmienia to miejsce, które dla oka nie jest ciekawe w oazę zieleni. U nas w ogrodzie zarosła złożoną w kącie ogrodu kamienną kostkę tworząc cudny zielony zakątek z żółtymi punktami .





   
A teraz jeszcze z niej przetwory. Pracy mi jesienią nie zabraknie, ale warto.Dopiero pierwszy raz w ubiegłym roku zaczęłam dynię wykorzystywać w kuchni i dotarło do mnie jak jest przydatna i cenna w zimie.

A na koniec wierszyk Ignacego Krasickiego

Dąb i dynia

Kiedy czas przyzwoity do dojźrzenia nastał,
Pytała dynia dęba, jak też długo wzrastał?
"Sto lat." 
"Jam w sto dni zeszła taką, jak mnie widzisz" -
Rzekła dynia. Dąb na to: "Próżno ze mnie szydzisz.
Pięknaś, prawda, na pozór, na pozór też słyniesz:
Jakeś prędko urosła, tak też prędko zginiesz."




3 komentarze:

  1. Bardzo klimatyczne zdjęcia. Będziesz miała kilka dorodnych dyń.
    Dynia gości u mnie w kilku postaciach. Sernik z dynią, dżem dyniowy z pomarańczą, zupa dyniowa...
    Miłego weekendu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robię zupę, pyszna...
    Oj! Będzie się działo, będą zbiory to i trzeba będzie je wykorzystać...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dynia to bardzo ciekawa roślina. Może zdobiC a jej owoce są pyszne. Pozdrawiam i zapraszam do mnie:-).

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowo.