niedziela, 18 maja 2014

Spacerkiem po majowym ogrodzie - zapraszam.


           Wreszcie przestało lać i zaświeciło słońce. Deszcz w ogrodzie zrobił trochę zawirowania, ale ogólnie ogród się  zieleni a dzięki kwitnącym różanecznikom, trzykrotce, piwoniom, i irysom oraz cebulicy jest w nim uroczo. Nawet róże już mają pączki.
Ciepło wyciągnęło z uli sąsiada pszczoły więc oblatują kwiecie zbierając nektar na jego miód.
Zapraszam więc na spacerek po naszym ogrodzie, który tak dzisiaj rano w odsłonach wyglądał .



















 Fijołki wprawdzie przekwitły, ale zaścieliły rabatkę zielonym dywanem.
 A tu melisa poprzerastała sąsiadujący z nią krzaczek lawendy.


 Jak co roku zakwitł krzew, którego nazwy niestety nie znam.
 A i jaśmin już ma pąki.


 A tu trochę mizerne niezapominajki, o których tyle co roku mówił św.pamięci pan Zalewski, ten od pogody w radiu.

Po spacerze zapraszam do wysłuchania piosenki.


13 komentarzy:

  1. Ale u Ciebie pięknie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samą mnie to wciąż zaurocza, bo ja kocham głównie zieleń.
      Miło mi niezmiernie, że wpadłaś i również pozdrawiam..

      Usuń
  2. piękny masz ogród i te pąki piwonii. u mnie są malutkie jeszcze. poza tym mnóstwo roślin wymroziło mi na początku maja i w ogrodzie i w sadzie. nie bedzie w tym roku owoców...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ewo.

      Dziękuję za odwiedziny.
      Mamy dwa rodzaje piwonii. Te akurat są pięknie bordowe i wcześniejsze. Te drugie pachnące jak róże są późniejsze i dopiero maja malutkie pączki.
      My baliśmy się o morele, ale tym razem będą tylko, że znów zarażone chorobą. Ale dżem będzie myslę z czego jednak zrobić.

      Przesyłam pozdrowienia dla Ciebie i Mazur z Czchowa nad Dunajcem.

      Usuń
  3. Bardzo miły spacerek, maj to chyba najpiękniejszy miesiąc...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A później wrzesień. Te dwa miesiące mienią się kolorami.

      Usuń
  4. Piękny ogród. Piwonie, moje ulubione. Przypominają mi dzieciństwo. Chciałoby się usiąść w takiej zieleni, odpocząć z interesującą lekturą w dłoniach. Zapewne w takim ogrodzie przebywają ptaki? Jednym słowem baśniowy świat. Pozazdrościć :)
    Z serca pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ptaki śpiewają prawie dzień i noc z krótka przerwą.

      Usuń
  5. Zieleń w ogrodzie zachwyca! Piękny masz ogródek, piwonie u Ciebie teraz zapewne kwitną już:) Kocham piwonie,dla mnie to królowe kwitów:) Piękne i wytrwałe:)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te wczesne już przekwitają, ale późniejsze, których mamy bardzo dużo dopiero mają pączki.
      Będzie ogród pełen zapachu róży, bo taki mają zapach.

      Dziekuję Aniu za odwiedziny i również pozdrawiam.

      Usuń
  6. Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
    W pewnym czasie utraciłam wiele adresów blogowych i z tego powodu nie odwiedzałam Twojego bloga. Czytałam posty na "Moje zaczytanie" Niestety nie pisałam komentarzy ponieważ nie jestem zarejestrowana na Google +
    Aż podskoczyłam z radości kiedy zobaczyłam Twój adres!

    A co do tego krzewu? podejrzewam, że jest to Żylistek.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi niezmiernie Łucjo, że znów będziesz do mnie wpadać.
      Dziękuje za podanie nazwy. Sprawdzę sobie.

      Usuń
  7. Maj - wiosna w pełni, to i ogród ma okazałe wdzięki. Piękne kwiaty, wszystko żyje, mieni się kolorami... Nie chciałoby się wychodzić z takiego miejsca w ciągu dnia. Włożono trochę wysiłku w jego utrzymanie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowo.