wtorek, 1 lipca 2014

O ćwierkających wróbelkach.

   To są nasze budki dla ptaków, które mąż zrobił wykorzystując wystające a nieczynne części poprzednich spustów wody ze stropu zanim założono na nim dach.




W jednej z budek założyła gniazdo para wróbli. Druga jakoś nie znalazła amatorów, chociaż różne ptaki do niej zaglądały.
W tej zasiedlonej było głośno po jakimś czasie aż nagle się uciszyło, bo młodzież ją zaczęła opuszczać i teraz pojawia się na dachu i wszędzie jej pełno, nawet na balkonie. Od rana słychać ich ćwir, ćwir a później znikają i robi się cicho..









A to moja szałwia kwitnąca.


Kończąc post tym razem prezentuję ciekawy poradnik ogrodniczy



ZMIEŃ SWÓJ OGRÓD TW

Hanna Masternak, Anna Kulikowska


Książka "Zmień swój ogród" to jedyny poradnik na rynku pokazujący, jak szybko i niewielkim kosztem zmienić fragment ogrodu. Zawiera 50 projektów rabat do niedużego ogrodu.
Są wśród nich m.in. rabaty: na trawnik, pod okno, nad wodę, przy tarasie, narożne, kolorowe, wiosenne i letnie, ziołowe, warzywne, wiejskie i nowoczesne. Oprócz szczegółowych planów i rzutów perspektywicznych książka zawiera porady, jakie założyć rabatę, jakie rośliny dobrać i jak gęsto je posadzić, by szybko utworzyły gotową kompozycję. Rośliny zostały dobrane do warunków panujących w polskich ogrodach.

10 komentarzy:

  1. Zupełnie pokręciło mi sie przy utawianiu publikacji posta dlatego tamten usunęłam a komentarz Oli zapisuję sama.
    KOmentarz Oli :
    Pomysłowo, no i macie wesoło:) W mojej okolicy dużo ptactwa. Jeden taki pomylony gołąb mieszka na choince, średnio raz w miesiącu odbija mi swój szlachetny profil (z dziobem, okiem i wszystkimi piórami) na szybie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wróbelki, to bardzo pocieszne ptaszki. Miło, że organizujesz im ich własne M1. Szałwia piękna. Obecnie codziennie używam tego ziółka do płukania paszczy po robocie dentysty. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że z nimi wesoło. Szczególnie jak jest słonecznie.
      Ta szałwia jest ozdobna, ale mam też leczniczą.

      Usuń
  3. To macie już niezłą gromadkę ....podopiecznych.Wróbelki są takie wdzięczne.Chodząc na spacery cieszę się gdy mąż zwraca mi uwagę na ptaszki-kowaliki.Jestem wtedy taka uradowana i nawet dumna....że jestem "w rodzinie" .A szałwia,taka kwitnąco kolorowa....A czy wiesz Natalio ,że dzisiaj jest MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PSA?
    Postaraj się uczcić ten dzień i może jakiś wyjątkowy smakołyk.....dla czworonożnych przyjaciół?
    Życzę Ci miłego dnia,w Dukli od wczoraj mokro,przez cały czas mniej lub więcej pada,ale deszcz potrzebny więc nie narzekam.....tylko zagłębiam się w lekturę -przy filiżance herbatki z kardamonem....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umknęło mi to święto. Ja go zaraz uczczę, bo muszę zamówić dla piesków karmę, którą bardzo lubią i specjalnie taką im kupujemy. Z jagnięciny i ryżu a nie z kurczaków, które dla nikogo nie są zdrowe.
      U nas wczoraj padało, a momentami lało, ale my spędziliśmy sporo dnia w Nowym Sączu, tak, że nie miałam kiedy poczytać.
      Dzisiaj jakby się przejaśnia i czekam aż wiatr owieje agrest i porzeczki, bo muszę już je obierać.

      Usuń
  4. To miłe i wdzięczne ptaszki, lubię je obserwować choć ostatnio jakoś ich u mnie mało, nie wiem dlaczego.
    Ładna gromadka.
    Szałwia ślicznie Ci kwitnie...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię takie delikatne kwiaty w ogrodzie.

      Usuń
  5. To masz co obserwować! Jest to niezmierna przyjemność podpatrywać ptaki:) Dobrze im na tej rynnie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wróbli mamy mnóstwo. A na dodatek w budynku gospodarczym uwiły gniazdo jaskółki, a stare pojaskółcze zajęły pleszki, więc czekamy na młode:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę Ci jaskółek. Nasz okap pod dachem im nie odpowiada.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowo.