środa, 20 kwietnia 2016

Śliwina w ogrodzie.


        Na polu zrobiło się zimno, brakuje słońca a śliwy w ogrodzie w pełnym rozkwicie. Można by się tym cieszyć, gdyby nie to, że pszczoły niestety takiej pogody nie lubią i siedzą w ulach. A ja liczę na duży zbiór jesienią. Niestety jest on w tej sytuacji pod dużym znakiem zapytania.



Mamy sporo  drzew śliw węgierek w ogrodzie, ale są to nowe odmiany a te jak zdążyliśmy zauważyć nie umywają się do starych odmian, ani pod względem owocowania, ani smaku owoców. To nie są śliwy jakie pamiętam z sadu mojego dziadka a jakie jeszcze dzisiaj można w niektórych miejscach u nas spotkać.




Odkąd robię zdjęcia to więcej zauważam. I tym razem tak było. O ile kwiaty innych drzew owocowych są śnieżnobiałe to kwiaty śliw węgierek mają biel z nutą zieleni. I to jest piękne. A na dodatek wydają delikatnie odurzającą woń.


 I coś rytmicznego....czego nie znałam do tej pory.



6 komentarzy:

  1. To moja ulubiona pora roku. Uwielbiam te niepozorne kwiatki. Ile w nich uroku, gdy się przyjrzeć z bliska:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jest ich wokół mnóstwo...gdzie się nie obejrzy wszędzie wokół kwitną sady......

      Usuń
  2. Węgierki są najwspanialszymi śliwkami, w dodatku masz ich naprawdę sporo. Pocieszę Cię, że stare odmiany owoców chyba powracają do łask, a wszystkiemu winien, jeśli dobrze pamiętam prof. Pieniążek. Zaczął manipulować i wiele dobrego z tego wyszło.
    Serdeczności przesyłam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąż twierdzi, że one owocują co drugi rok więc liczę, że w tym roku jednak będą, bo w ubiegłym nie było nic...śliwy nie kwitły ...

      Usuń
  3. Uwielbiam śliwki, jeszcze robię przetwory...mniam śliwy...
    Piękne zdjęcia, nawet nie wiedziałam, że kolor kwiatów śliw ma taki kolor, taką inną biel. Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, w każdej postaci.....
      Może to tylko ja tak widzę, ale takie odniosłam wrażenie....i na zdjęciach jakby to widać....

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowo.