poniedziałek, 12 września 2016

Podglądane......i obfocone.....



              Lubię przyglądać się obiektywem  owadom, które teraz w tę pięknie słoneczną i gorącą końcówkę lata pracowicie odwiedzają najdrobniejsze nawet kwiaty w ogrodzie. Tym razem zaobserwowałam pszczoły na trzykrotce ogrodowej, której urocze, niewielkie kwiatuszki je przyciągają swym nektarem.






Kiedy pszczoła zniknie z powierzchni Ziemi, człowiekowi pozostaną już tylko cztery lata życia. Skoro nie będzie pszczół, nie będzie też zapylania. Zabraknie więc roślin, potem zwierząt, wreszcie przyjdzie kolej na człowieka… Karol Darwin



11 komentarzy:

  1. Jak to dobrze, że kwitną jeszcze niektóre gatunki roślin i owady mają czym się żywić. Twoje zdjęcia przypominają mi sielskie lato. Zostaw trochę takich zdjęć na zimę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zdjęć sporo a jeszcze będę robić więc wystarczy może na wspomnienia po lecie .....

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie uchwyciłas te pracujące pszczółki. Wiem jak trudno zrobic im dobrej jakości zdjęcie. Niech lataja i bzykaja. U mnie w ogriodzie jest ich jeszcze bardzo, bardzo duzo. Aż brzęczy w uszach. Uwielbiam ten głos.Och gdyby wszyscy sadzili miododajne rosliny!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słońce i w miarę ciepłe noce sprzyjają im.....

      Usuń
  4. Pięknie obfotagrafowana pszczółka. Zauważyłam, że teraz pszczółki pracują we wzmożonym tempie, jakby chciały jak najwięcej zebrać nektaru przed zmianą pogody.
    U mnie na klematisie tanguckim jest pełno kwiatów i prawie w każdym z nich jest pszczoła. Słychać tylko jeden bzyk:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robią zapasy na zimę, albo miód pszczelarzom....

      Usuń
  5. Świetne zdjęcia, ostatnie super...serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesień ( późne lato) jest w tym temacie wyjątkowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. W ubiegłym roku spędzałam ją w Tuchowie i tez było tak wspaniale ...długo.

      Usuń
  7. słabe

    Zapraszam na mój blog fotograficzny : https://skucinskaemi.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowo.