środa, 28 grudnia 2016

Chleb......


             Już od wielu lat piekę sama chleb i głównie taki w domu jemy. Ale do pewnego czasu piekłam tylko w brytfankach...chleb razowy, pszenno -  żytni na zakwasie i jakoś nie mogłam się przemóc, by piec chleb w garnku, chociaż już dawno kupiłam sobie na allegro fantastyczną formę glinianą. I właściwie dopiero w listopadzie odważyłam się, i udało się,  a na dodatek tak nam taki chleb posmakował, gdyż jest jak pieczony w piecu, że teraz piekę tylko w ten sposób.  Dzisiaj będzie kolejny a ten został zjedzony przez Święta.






         Wprawdzie dzisiaj środa u maknety , na dodatek ostatnia w tym roku, ale nie mam się czym pochwalić, bo akurat nic nie dziergam i dopiero  się zastanawiam co na druty wziąć więc tylko taki króciutki post z chlebem, przy okazji którego życzę wszystkim do mnie zaglądającym, by przyszły rok nam obfitował na wielu płaszczyznach, a my byśmy nie zapominali, że są na świecie ludzie, którym brakuje nawet chleba......







Chleb otwiera każde usta.

                                                                      Jerzy Lec


7 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczny, aż jeść się chce!
    Mój sąsiad piecze chleb z gruboziarnistej mąki żytniej, takiej z plewami. Chleb po staremu rosnie w dzieży, jest na zakwasie i nie pleśnieje. Taki chlebek dostajemy co dwa tygodnie w prezencie. Jest cięzki ale bardzo smaczny i jedna kromka wystarcza na długo:)
    Idę coś zjeść, chociaż późna godzina:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ apetycznie wygląda ten chleb! Przełykam ślinkę :-)
    Życzę Ci wszystkiego najlepszego w nadchodzącym Nowym Roku, a przede wszystkim zdrowia, no i wielu inspiracji. Oby nikomu nie zabrakło chleba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chleb wygląda apetycznie.
    Wszystkiego NAJ! w Nowym 2017 Roku.
    Szczęśliwego Nowego Roku...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! Pomyślności! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za wizytę i pozostawione komentarze.
    Szczęśliwego Roku, który nam miłościwie nastał.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowo.