poniedziałek, 9 stycznia 2017

Przegląd albumów zdjęciowych......rusałka pawik....




        Za oknem zima, mróz zelżał, ale jest za to trochę ponuro. W moich albumach zdjęciowych natomiast feeria kolorów. Nie pamiętam jakie pokazywałam na blogu a jakie jeszcze nie, ale podejrzewam, że i Ci którzy tu zaglądają też tego w pamięci nie mają więc trochą nimi Was po energetyzuję w ten zimowy czas, w oczekiwaniu na wiosnę. Najlepiej się to robi przy pomocy kwiatów i motyli i te pójdą na początek.


Wrzesień 2015 roku....spędzałam go w Tuchowie z moją droga teściową. W zagrodzeniu dla kur rośnie nawłoć, która w tamtej ciepłej, słonecznej,  jesieni  przyciągała swym nektarem owady i motyle....A ja miałam niepowtarzalną okazję na sesje zdjęciowe. Pstrykałam i pstrykałam.

Dzisiaj na słonecznej nawłoci rusałka pawik......





     "Długość ciała 35 mm, rozpiętość skrzydeł 50–55 mm. Ma skrzydła ubarwione w intensywnie brązowo-czerwonym kolorze. Najbardziej charakterystyczną cechą tego gatunku, po której łatwo odróżnić go od innych gatunków motyli są duże, wielokolorowe (niebiesko-czarne) plamki („pawie oczka”) na końcach przednich i tylnych skrzydeł. Te plamki to mechanizm obronny; imitując oczy mają zasugerować ewentualnemu napastnikowi, że czai się tutaj groźny drapieżnik"./Wikipedia/



16 komentarzy:

  1. Przepiękne zdjęcia, widać kolory na skrzydełkach i tak cieplutko się robi na widok tego motyla. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo im brakuje, jeżeli chodzi o ostrość, ale cały czas się uczę używać jak najlepiej posiadanego canona.
      Dziękuję za życzliwe słowo, odwiedziony i odwzajemniam pozdrowienia.

      Usuń
  2. Aniu pieknie piszesz i pieknie robisz zdjecia.AnnaR

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo Aniu, że tak uważasz....dziękuję za to, że wpadłaś.....
      Czekam tu zawsze na Twój wpis.....

      Usuń
  3. Juz jest mi cieplej:) Milo popatrzec na zdjecia z cieplejszych miesiecy, gdy na dworze mroz. Aniu, zanim sie obejrzymy to bedzie wiosna, cudownie ze mozna miec 4 pory roku, ja osobiscie wole te chlodniejsze, niekoniecznie zima, ale jesien jet moim numerem jeden:) Milego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też kocham jesień...tę słoneczną, złoto polską.....a jeżeli o kolory to już wiedzie u mnie własnie ona prym....

    I Tobie Kamillo dobrego.....

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne. Pamiętam jak jednego roku polowałam z aparatem na motyla. Ciągle mi zwiewał i miałam za mały zoom w aparacie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posadź sobie w ogrodzie cynie.....ale też lawendę...
      Na przełomie sierpnia i września motyle łatwiej można ustrzelić aparatem nawet z bliska....

      Usuń
  6. Piękne zdjęcia, aż cieplej na duszy się robi...co za kolory...cieplutko pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Basiu, że Ci się podobają....
      W zimie kolory są nam potrzebne jak powietrze....by nie wpadać w deprechę.....

      Usuń
  7. I tak trzymaj! Poszukaj więcej letnich zdjęć, zmarzniętych ogrzej :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ich ogrom.....więc mam z czego czerpać.

      Usuń
  8. Piękne. Tęsknię za wiosną, ale już niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas biegnie szybko, to prawda. Ale Wielkanoc w tym roku jest dopiero w kwietniu a wiosna z reguły przychodzi przed nią ...więc w tym roku przyjdzie nam trochę chyba poczekać.....

      Usuń
  9. Och jak potrzebne są takie kolory i takie pozytywne zdjęcia. Od razu lepiej mi na duszy! Do wiosny jeszcze tak daleko...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowo.