piątek, 21 kwietnia 2017

Rustica Rubra w naszym ogrodzie.


Jak wyczytałam na domowy.pl : "Znane jest ponad 120 gatunków magnolii. Również do nas docierają coraz to nowe, wyszukane odmiany. Powszechnie znane są ze swoich białych i różowych kwiatów, jednak nie wszyscy wiedzą, ze kwitną one również na żółto, niebiesko czy brzoskwiniowo. Mogą też przybierać różne kształty – od przypominających tulipany po parasolowate. Najbardziej rozpowszechnione odmiany to różowe Nigra, Suzan, biało-różowa Rustica Rubra czy biała Alba Superba"

Do tej pory nie zastanawiałam się jakiej odmiany jest nasza, coraz piękniejsza magnolia. A jest to chyba właśnie biało-różowa Rustica Rubra.



 Pozdrawiam cieplutko wszystkich do mnie zaglądających.

16 komentarzy:

  1. Oj siostra zazdroszczę Ci tak z serca tej magnolii...my mieliśmy inny gatunek i białą ale myszy musiały ją podgryźć jak i bez i padły obydwa drzewka. Jest piękna tylko szkoda że tak krótko kwitnie i śmieci później dużo. Całuje i ślę pozdrowienia ❤❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Magnolie maja niezaprzeczalny urok, to jedno z najpiękniejszych drzew (dla mnie). W moim ogrodzie tez rośnie i kwitnie różowa magnolia. Nie wiem jaka to odmiana:) Kwiaty pojawiają się późno, gdy na drzewie już są duże liście. Kwitnie długo. W tej chwili jeszcze śpi, zastanawiam sie czy po 20 latach nie przyszła zima, która ja na zawsze zamroziła. Ale nadal czekam na listki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze się nimi zachwycałam.....szczególnie białymi, ale i ta wdaje mi się być coraz ładniejsza. Cieszę się, że zimna jej nic ni zrobiły, bo niestety forsycjA W TYM ROKU NIE ZAKWITŁA...

      Usuń
  3. Mnie też się wydaje, że to odmiana magnolii pośredniej (Magnolia soulangeana 'Rustica Rubra'). Wydaje mi się, że jest ona bardzo podobna do Alexandriny, którą ostatnio pokazałam, ale ma ciemniejsze kwiaty.
    Pewnie teraz, gdy tak się ochłodziło, niewiele zostało tych zachwycających kwiatów. Swoją drogą, te magnolie dopiero teraz powinny zacząć kwitnąć (na przełomie kwietnia i maja).

    Pawanno, niektóre gatunki magnolii kwitną dopiero po rozwinięciu liści i dość późno.

    Pozdrawiam i życzę wielu takich widoków w ogrodzie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. \kwiaty kształtem przypominają Aleksandrinę, ale faktycznie są ciemniejsze....Moje zdjęcia mogą troszkę kolor przekłamywać, gdyż używam laptopa i nie mam swojego programu do obrabiania ....
      Niestety forsycja miała za zimno....pigwowiec kwitnie, ale mało a teraz czekam na różaneczniki.


      Usuń
  4. Przepiękny okaz, mam nadzieję, że oparł się wiatrom i mrozom. Moja Susan przemarzła, gwiaxdzistą też mróz dopadł, płakać mi się chce, jesteśmy tacy bezbronni wobec pogody.
    Pozdrawiam cieplutko.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jest w bardziej zacisznym miejscu ogrodu, bo zima akurat jemu nic nie zrobiła a róże omroziło....

      Usuń
  5. Moja zamarzła zupełnie. Te magnolie są delikatne, ale przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli mieliśmy trochę szczęścia, bo u nas jest mrozowisko, które zaszkodziło forsycji i różom.

      Usuń
  6. Jak widzę kwiaty magnolii -dla mnie to już wiosna w pełni. Tak samo forsycja...No i kaczeńce. Chyba najbardziej to kojarzy mi się wiosennie.No i jeszcze całe łąki czosnku niedźwiedziego w naszym parku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna jest tyle, że z nie najfajniejszą aurą.....w lasach już kwitnie mnóstwo kwiatów no i kwitną czereśnie.....

      Usuń
  7. Nie ważne jak się nazywa /choć watro to wiedzieć/ - jest piękna...serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wiedzieć....a fotografowanie pomaga w zdobywaniu wiedzy.

      Usuń
  8. Ja też nie wiem, jak się nazywa moja magnolia. Stawiam na Susan. Ciekawe, czy w tym roku zakwitnie... Dzisiaj było dość silne gradobicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci by zakwitła.....a ja czekam na zdjęcie na blogu.
      Od czasu do czasu podaruj nam coś ze swego otoczenia.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowo.