środa, 5 kwietnia 2017

W lesie i w ogrodzie................wiosna.


W lasach poszycia kwitną całymi kobiercami głównie zawilców, ale w tych, które ja odwiedzam, na Garbku w Tuchowie oprócz bieli zawilców spotykam również połacie poszycia kwitnące liliowo. A tworzą je śliczne drobne kwiatuszki, których nazwy nie mogę znaleźć. Liczę tu na pomoc.

























To o te kwiatki mi chodzi.








I w ogrodzie.







I znów w lesie.....








Piszę na laptopie i kiepsko mi idzie, bo na dodatek mam fatalną myszkę więc się nie rozpisuję na temat zdjęć.

14 komentarzy:

  1. Roślina przypomina mi cebulicę syberyjską. Często gości w ogrodach, ale może wymsknęła się komuś:) Potrafi tworzyć takie kobierce kępek, i kwitnie własnie teraz. Ale głowy nie dam;)
    Śliczne zdjęcia. Wiosna już śmiało pokazuje swoje oblicze.
    Ja korzystając z pogody też spacerowałam po lesie. Aniu, u mnie kleszcze już straszą! Przynieśliśmy na sobie aż 9 sztuk (najwięcej pies) ale i na nas siedziały- brrrrr. Rób koniecznie "przegląd' po spacerze!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Izo za podpowiedź. Nie jest to cebulica syberyjska, ale cebulica....dwulistna. Okazuje się, że jest to rzadka roślina stąd jest pod ochroną a tu gdzie teraz jestem, czyli w Tuchowie, porasta całe połacie lasu.
    Jest śliczna. A co do kleszczy to niestety już zostałam ugryziona i czekam efetu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zwykle piękne zdjęcia! Przyzwyczaisz się na laptopie. Pomyśl, że mogłabyś na smartfonie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi.
      Może się przyzwyczaję. NIE MAM WYBORU.

      Usuń
    2. Witaj szukałem pani na FB zapomniałem imię i nazwisko ten piękny kwiatek znam go to pierwszy przyjaciel wiosny nazywa się podbiał

      Usuń
    3. Witam Pana.Na FB jestem jako Anna Natanna.
      W Google jako moje zaczytanie.
      Podbiał znam a chodziło mi o cebulicę ...tę niebieską delikatną...

      Usuń
  4. Nie pomogę, bo się nie znam ale są śliczne.
    Cieszy oko budząca się do życia przyroda.
    Ja też nie lubię pisać na laptopie choć trochę się przyzwyczaiłam ale jak tylko komputer jest wolny to korzystam.
    Właściwie to posty piszę tylko na komputerze, komentarze to już różnie.
    Wiosennie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cebulica dwulistna.Iza mi bardzo pomogła. To prawda, że są śliczne ....i kolorystycznie i w swej delikatności.
      Zaczynam sobie coraz lepiej radzić i gdyby jeszcze nie ta fatalna myszka. Sprawię sobie nową.
      Jak jestem w domu to nie mam czasu pisać a tutaj, gdzie przebywam miewam go więcej tylko nie zawsze mam nastrój do pisania.
      Dziękuję Basiu za odwiedziny.
      Ja teraz bywam rzadziej u Was, ale zaglądam.

      Usuń
  5. Ach, jak u Ciebie wiosennie i kolorowo! Ta cebulica dwulistna - bardzo ładna. Wyglądała jakby znajomo, a jednak nie - nie widziałam nigdy tej roślinki (znam tylko c. syberyjską). Nie znam też rośliny na zdjęciu nr 8 - co to jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłam . To kokorycz pełna.
      Muszę nazywać rośliny, które pokazuję.

      Usuń
  6. Piękna ta wiosna u Ciebie Natalio.Tak kolorowo mimo ,że wiosna jeszcze tak na dobre się nie "rozbuchała".Pozdrawiam Cię dzisiaj z chłodnej a co bardziej dokuczliwe-wietrznej Dukli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Cię gościć Grażynko. Pochód wiosny się zaczął ...to prawda. Lasy kwitną.

      Usuń
  7. Droga Natalio!
    Z okazji nadchodzących Świat Wielkanocnych życzę dużo zdrowia, radości,
    pogody ducha oraz wzajemnej życzliwości, a także wielu spotkań w gronie rodzinnym.
    WESOŁEGO ALLELUJA!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Łucjo i odwzajemniam Twoje życzenia.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowo.